Watch Medier

Stryhns Gruppen køber sig til en foodservice-platform

Som et led i vækststrategien har fødevarekoncernen Stryhns Gruppen købt den danske foodservice-virksomhed Delitaste.

Delitaste importerer gourmetcharcuteri og delikatessepålæg. | Foto: Jan Dagø/MAG

Stryhns Gruppen, som er en af landets store fødevarekoncerner med en stribe kendte brands, har netop underskrevet en købsaftale med foodservicevirksomheden Delitaste, der siden 2013 har importeret gourmetcharcuteri og delikatessepålæg.

Det skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Opkøbet er Stryhns Gruppens femte i rækken siden 2015 og sker som led i at fokusere forretningen og målrette tilbuddet til foodservicebranchen.

”Vi er nået til et punkt, hvor vi ønsker at fokusere vores forretning. Med opkøbet af Delitaste får vi en klar platform målrettet vilkårene i landets professionelle køkkener. Det giver os mere fleksibilitet og bedre muligheder for at vækste i markedet,” siger Kristian Kornerup Jensens, der er adm. direktør i Stryhns Gruppen.

Opkøbet af Delitaste betyder 16 nye medarbejdere i Stryhns Gruppen. Delitastes nuværende ejer og direktør, Kim Baltzer, fortsætter i rollen som sidstnævnte, imens Kristian Kornerup Jensen bliver formand i virksomheden.

”Kombineret med Stryhns Gruppens solide platform og mangfoldige produktkompetencer står vi stærkere nu end nogensinde før, og jeg ser frem til i fremtiden at kunne skabe endnu større værdi for vores kunder,” siger Kim Baltzer.

Led i strategi

Opkøbet sker som et led i Stryhns Gruppens nye strategiske setup.

”I Stryhns Gruppen er vi blandt landets store leverandører til hverdagen, og selv om vi i mange år har haft professionelle køkkener som en del af kundeporteføljen, har vores samlede forretning fungeret på dagligvarehandlens vilkår. I foodservicebranchen er der nogle andre behov og markedsvilkår, og det har vi nu taget konsekvensen af,” siger Kristian Kornerup Jensen og uddyber:

”Vi målretter og fokuserer vores samlede forretning i to spor. Et spor målrettet dagligvarehandlen, og med Delitaste ombord kan vi nu samle og fokusere foodservice-forretningen i et særskilt spor. Med opkøbet sammenlægger vi salgsstyrkerne, og vi bliver lagerførende af størstedelen af vores foodservice-sortiment, hvilket giver os mulighed for at agere på andre og langt mere fleksible vilkår end tidligere.”

Stryhns Gruppen har siden 2008 været en del af den familieejede norske fødevarekoncern Agra og har siden opkøbt mærker som Graasten Salater, K-salat, Langelænder Pølser og Jensens Køkken.


Mere fra Watch Medier

Preben Damgaard fordobler sin personlige bundlinje

It-investoren Preben Damgaard fordobler bundlinjen efter et godt år i sit personlige investeringsselskab.. Investeringsformuen stammer fra hans andel af salget af Damgaard Data/Navision til Microsoft i 2002.

Læs også

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs