Watch Medier

H&M's danske omsætning faldt til det laveste niveau i 15 år

H&M’s danske koncern har foretaget en gevaldig trimning af modetøjsforretningen i det seneste regnskabsår, hvor der var flere coronanedlukninger. Trods et fald i omsætning og bruttofortjeneste er overskuddet øget.

H&M i Danmark var ligesom andre store dele af detaillivet ramt hårdt under tvangslukningerne af butikslivet i 2020. | Foto: Fredrik Sandberg/AFP

Coronapandemien fortsatte i det seneste regnskabsår med at påvirke modekoncernen H&M’s danske afdeling, der ud over hovedbrandet H&M også består af mærkerne Cos, Arket, Weekday, Monki, &Other Stories og H&M Home.

Regnskabet dækker over de syv brands og viser en omsætning, der faldt til 1,96 mia. kr. i regnskabsåret 2020/21, der strækker sig fra december 2020 til og med november 2021. Dermed fortsatte den nedadgående tendens, der nu har præget koncernen i fem år. I 2019/20 lød omsætningen på 2,25 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Maersk når ned på skattesats under to procent

Containerrederierne Maersk og tyske Hapag-Lloyd, der opererer under kritiserede tonnageskatteordninger, har fået halveret deres effektive skattesatser i andet kvartal i år, viser nye beregninger. Analysehus forudser politisk stormløb mod skatteordningen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs