Watch Medier

Vækstfonden skyder penge i butikskoncept for bæredygtige varer

Trods en hård start med corona og krig har folkene bag et nyt butikskoncept for bæredygtige startups store vækstambitioner. ”Lige nu arbejder vi hårdt med at få bygget fundamentet,” lyder det fra stifter af Censuum, der foreløbig har etableret to fysiske butikker med nye bæredygtige produkter.

Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix

Sko lavet med fiskelæder fra den islandske fiskeindustri, donationer til miljøbeskyttelsfie og byt gamle børnesko til nye.

Det kommer i mange former, men fælles for alle de varer, der møder en i Censuums butikker, er, at de på den ene eller anden måde har en bæredygtig tilgang i rejsen fra materiale til produkt i butikken.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Preben Damgaard fordobler sin personlige bundlinje

It-investoren Preben Damgaard fordobler bundlinjen efter et godt år i sit personlige investeringsselskab.. Investeringsformuen stammer fra hans andel af salget af Damgaard Data/Navision til Microsoft i 2002.

Læs også

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs