Microsoft vil hive kunder fra Salesforce med nyt værktøj

Der bliver kamp på markedet for content management systemer (CMS), når Microsoft vil forsøge at stjæle kunder fra softwarefirmaet Salesforce med et nyt salgsværktøj, der skal forbinde Office-pakken med eksterne CMS-systemer.
Microsofts marketingdirektør, Judson Althoff. | Foto: Microsoft / PR
Microsofts marketingdirektør, Judson Althoff. | Foto: Microsoft / PR

Microsoft tager kampen op mod softwarefirmaet Salesforce og udvikler et nyt værktøj, der gør det muligt at synkronisere informationer fra Office-pakken med content management-systemer (CMS) udviklet af tredjepart.

Det skriver erhvervsmediet Bloomberg.

Microsoft-værktøjet Viva Sales, der vil være tilgængeligt som preview allerede i juli, gør det muligt at synkronisere oplysninger fra Outlooks adressebog og kalender samt informationer fra Teams med eksisterende CMS-systemer.

Viva Sales bruger desuden kunstig intelligens til at scanne samtaler og andre interaktioner med kunder for at identificere, hvilke marketingtiltag der fungerer bedst. En salgsmedarbejder kan på baggrund af informationerne få feedback fra systemet med henblik på at blive en bedre sælger.

Ifølge Bloomberg er værktøjet et våben i kampen mod Salesforce, som Microsoft i to årtier har forsøgt at udkonkurrere.

”Virksomheder prøver virkelig hårdt på at have fokus på medarbejdernes produktivitet og trivsel på samme tid, og vi føler, at dette værktøj hjælper med at gøre sælgeres liv mere effektivt og mere behageligt,” udtaler Microsofts marketingdirektør, Judson Althoff, til Bloomberg.


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

TV 2 finder ny finansdirektør

For abonnenter

Læs også