Coop ændrer på tilbudsaviser på grund af prisstigninger

Dagligvarekæden Coop slanker sine tilbudsaviser for at begrænse udgifterne, mens Jysk vil sende færre aviser på gaden.
Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Voldsomme prisstigninger og generel mangel på papir har skabt mere omkostningstunge vilkår for tilbudsaviserne, som landets detail- og dagligvarehandel udgiver. Hos Coop betyder det, at dagligvarekæden reducerer sideantallet og mindsker formatet på sine tilbudsaviser en anelse, fortæller Heidi Kessler, der er senior marketingchef, til Markedsføring.

”Vi har skåret lidt millimeter af hist og pist, så vi har kunnet få de mest optimale priser, uden at kunden har mærket noget til det,” siger hun og tilføjer, at Coop dog ikke går ned i antal udgivelser, fordi de trykte aviser stadig appellerer til mange danskere ifølge kædens undersøgelser.

Hos Jysk bliver konsekvensen af prisstigningerne til gengæld, at man nedjusterer antallet af tilbudsaviser, som kæden sender på gaden, fortæller marketingdirektør Michael Gade til Markedsføring. Avisen er blevet en mindre attraktiv markedsføringskanal på grund af priserne. Derfor vælger Jysk at bruge en større del af budgettet til andre kanaler.

Annoncenedgang i vente næste år – efter rekord i år

Danske forlag træder varsomt med prisstigninger - frygter skvulp i bogsalget

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

TV 2 finder ny finansdirektør

For abonnenter

Læs også