Jysk forlænger samarbejde med bureau – med én markant ændring

Jysk har i en ny aftale med butikskædens mediebureau, der står for annonceindrykninger, taget et opgør med den traditionelle afregning, skriver Mediet Markedsføring.
Jysks fortsætter samarbejde med mediebureauet Carat, men med en ny måde at gøre prisen op for ydelserne. | Foto: Jysk/PR
Jysks fortsætter samarbejde med mediebureauet Carat, men med en ny måde at gøre prisen op for ydelserne. | Foto: Jysk/PR

Jysk har forlænget sit samarbejde med mediebureauet Carat, der står for indrykning af Jysks annoncekampagner i diverse medier – men aftalen rummer en ny model for afregning, som har været vigtig for detailkæden, siger marketingdirektør i Jysk, Michael Gade, til Mediet Markedsføring.

”Vi har kort fortalt struktureret aftalen, så mediebureauet aflønnes i forhold til den rådgivning, de tilbyder os, og ikke efter, hvilke medier vi køber ved dem. Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan alle andre gør, men jeg mener, det her er en anden vej at gå,” siger Michael Gade, der uddyber, at han mener, modellen skaber en nødvendig transparens.

Normalt betaler kunder som Jysk mediebureauer ud fra en model, der beror på, hvilke medietyper bureauet indrykker kundens annoncekampagner i. Men fordi procentsatsen er forskellig fra f.eks. tv til radio og online skaber det usikkerhed for kunden om, hvor objektiv mediebureauets rådgivning er ifølge Michael Gade.

Jysk har igennem ti år samarbejdet med mediebureauet Carat, og det partnerskab fortsætter altså. Detailkædens samlede marketingbudget er på næsten 2 mia. kr., har Markedsføring tidligere skrevet.

Jysk udbetaler markant mindre bonus til medarbejderne end sidste år


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

TV 2 finder ny finansdirektør

For abonnenter

Læs også