Relancering af Toms Guld Barre giver markant vækst

Guld Barre-brandet havde i de første 12 uger efter relanceringen i september en værdivækst på 170 pct. sammenlignet med samme periode året før.
Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix.
Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix.

En større relancering af chokoladeklassikeren Toms Guldbarre i september har tilsyneladende haft den ønskede effekt. I hvert fald peger vækstpilene for guldbarre-brandet nu opad, skriver Mediet Markedsføring.

”Vi kan se, at folk køber os mere, og de køber mere, end hvad de plejer. Markedet og kategorien er udfordret, men vi bidrager positivt,” udtaler marketing manager Sabine Wahl fra Toms.

Mediet henviser til Nielsen-tal, der viser, at 45 grams-udgaven af Guld Barre siden relanceringen i september og 12 uger frem har haft en værdivækst på 170 pct. sammenlignet med samme periode sidste år.

Tal fra analysehuset Kauza viser, at brandet har løftet sin markedspenetration med 73 pct. og købspræferencen med 14 pct.

Chokoladeklassiker relanceres i sin oprindelige form

Toms-direktørs store oprydningsplan skal sætte fart på væksten

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

TV 2 finder ny finansdirektør

For abonnenter

Læs også