Dansk modebrand satser på udrulning i USA

H20Fagerholt sætter skub i international ekspansion, som skal få det danske modetøjsbrand ud at leve i både USA og Asien.
Michael Lillelund blev i juni udpeget som ny topchef i H2OFagerholt, der ved årsskiftet blev et selvstændigt søsterselskab til H20 Sportswear. | Foto: H2ofagerholt/pr
Michael Lillelund blev i juni udpeget som ny topchef i H2OFagerholt, der ved årsskiftet blev et selvstændigt søsterselskab til H20 Sportswear. | Foto: H2ofagerholt/pr

Danske H20Fagerholt vil med ny direktør i front satse på at vokse i udlandet, og modetøjsbrandet har især fokus på USA, Japan og Sydkorea, skriver Finans.

Michael Lillelund blev i juni udpeget som adm. direktør for selskabet, der er et selvstændigt søsterselskab til H2O Sportswear. 

Den nye direktør, der har tidligere været med til at stifte fastfood-kæden 42Raw-kæden og i dag også er medejer cykelvirksomheden Mate og 818 Tequila, har boet 10 år i USA, påpeger han. 

”H20Fagerholt har allerede en god position i Danmark og Tyskland, men vi skal være globale. Så nu begynder vi i USA og derfra videre til destinationer i Asien. Jeg har fra mine 10 år i USA gode indgangsvinkler til markedet i USA, og det skal vi trække på,” siger Michael Lillelund til Finans. 

H2OFagerholt startede i 2019 som et samarbejde mellem H2O Sportswear og designer Julie Fauerholt, og ved årsskiftet blev H2OFagerholt udskilt som et selvstændigt selskab.

H2O Sportswear, der blev stiftet tilbage i 1982, har de senere år oplevet en opblomstring og landede i 2022 en bruttofortjeneste på 14,4 mio. kr. og et overskud på 5,2 mio. kr. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

TV 2 finder ny finansdirektør

For abonnenter

Læs også