Topchefer tvinges ud i dilemmaer mellem værdier og forretning

Medarbejdere har voksende forventninger til, hvor mange værdipolitiske emner danske topchefer skal have en offentlig holdning til. Det stiller topcheferne i svære dilemmaer.
Kristian Villumsen er som adm. direktør i Coloplast i stigende grad sat i flere forskellige værdipolitiske dilemmaer. | Foto: Stine Bidstrup
Kristian Villumsen er som adm. direktør i Coloplast i stigende grad sat i flere forskellige værdipolitiske dilemmaer. | Foto: Stine Bidstrup

En lang liste med koranafbrændinger, krig i Ukraine, pride og andre værdipolitiske emner er for alvor rykket ud i virksomhederne. Direktionerne skal derfor i forholde sig til et stigende pres fra medarbejdere, der har skarpe holdninger til, hvordan deres arbejdsgiver skal agere, og hvad virksomheden skal mene.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

    TV 2 finder ny finansdirektør

    For abonnenter

    Læs også