Medieudgivere og rettighedshavere danner fælles front i betalingskrig mod tech-selskaber

Mediernes rettighedsorganisation, DPCMO, går sammen med journalister, forfattere og andre rettighedshavere om at lægge pres på tech-selskaber for at få betaling for indhold.
Samarbejdet betyder, der bliver dannet fælles front mod techselskaber som Google, Facebook, Tiktok, Linkedin og andre, som danske indholdsproducenter og -udgivere har fået ret til at forhandle betalingsaftaler med. | Foto: Jacob Ehrbahn/Politiken/Ritzau Scanpix
Samarbejdet betyder, der bliver dannet fælles front mod techselskaber som Google, Facebook, Tiktok, Linkedin og andre, som danske indholdsproducenter og -udgivere har fået ret til at forhandle betalingsaftaler med. | Foto: Jacob Ehrbahn/Politiken/Ritzau Scanpix

Efter at de danske mediehuse siden sommeren 2021 har arbejdet selvstændigt i regi af organisationen DPCMO for at få betalingsaftaler med tech-selskaber for brug af dansk indhold, indgår medierne nu et samarbejde med journalister, forfattere og andre rettighedshavere under Copydan Tekst og Node.. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

    TV 2 finder ny finansdirektør

    For abonnenter

    Læs også