Watch Medier

Analyseinstitut forudser annoncemarked på over 15 milliarder kroner i 2021

Både i år og det kommende forventer analyseinstituttet IRM, at annoncemarkedet vender galloperende tilbage fra det turbulente coronaår og for første gang overstiger 15 mia. kr. allerede i 2021. Vicedirektør kalder det en "kraftfuld genopretning".

Annoncemarkedet buldrer derudaf for tiden. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Selvom coronakrisen sved og sled hårdt på det danske annoncesalg sidste år, er markedet sprunget tilbage og op til en ny højde i 2021. Det er meldingen fra det svenske Institut för Reklam- og Mediestatistiks (IRM), der står bag årlige undersøgelser af det skandinaviske reklame- og mediemarked.

I løbet af første halvår af 2021 steg annonceinvesteringerne med 14 pct. i forhold til samme periode i 2020, og samlet forventer IRM en vækst på næsten 12 pct. for hele året. Det vil være en vækst på 1,5 mia. kr. til 15,1 mia. kr. i alt for 2021 - en ny rekord på reklamemarkedet.

Læs hele artiklen

Få 21 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs