Onlineforhandleren Boozt køber eget tøjbrand
![Rosemundes signatur-produkt er silketoppe med blondekanter. | Foto: Mik Eskestad/ERH](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13076336.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7gc0eanz42d1ehba6f0l.jpg)
Majoriteten i modevirksomheden Rosemunde er for et beløb på omkring 165 mio. kr. overtaget af den store skandinaviske onlinevirksomhed Boozt, skriver Børsen.
En tredjedel af firmaet forbliver foreløbig hos sælgerne, Thomas Plenborg, formand for DSV og professor på CBS, og Brian Kristoffersen, direktør for Rosemunde.
“Det kan sagtens være, at Rosemunde bliver det første i en række af brands, vi køber os ind i. Dette er første skridt, og så må vi se, om vi skal videre ad den vej, når vi har dyppet tæerne og prøvet os lidt frem,” siger topchefen for Boozt, Hermann Haraldsson, til Børsen.
Rosemunde havde i 2020 et resultat på næsten 28 mio. kr. efter skat mod 22 mio. kr. året i forvejen, og de to ejere har de seneste fem år trukket over 100 mio. kr. ud i udbytte.