Onlineforhandleren Boozt køber eget tøjbrand

Den børsnoterede modetøjsplatform Boozt har købt majoriteten af modefirmaet Rosemunde som det første i en række mulige opkøb af brands. Ved handelen er Rosemunde værdisat til en kvart mia. kr., og sælgerne - DSV-formand Thomas Plenborg og direktør Brian Kristoffersen - beholder en tredjedel af firmaet.
Rosemundes signatur-produkt er silketoppe med blondekanter. | Foto: Mik Eskestad/ERH
Rosemundes signatur-produkt er silketoppe med blondekanter. | Foto: Mik Eskestad/ERH

Majoriteten i modevirksomheden Rosemunde er for et beløb på omkring 165 mio. kr. overtaget af den store skandinaviske onlinevirksomhed Boozt, skriver Børsen.

En tredjedel af firmaet forbliver foreløbig hos sælgerne, Thomas Plenborg, formand for DSV og professor på CBS, og Brian Kristoffersen, direktør for Rosemunde.

“Det kan sagtens være, at Rosemunde bliver det første i en række af brands, vi køber os ind i. Dette er første skridt, og så må vi se, om vi skal videre ad den vej, når vi har dyppet tæerne og prøvet os lidt frem,” siger topchefen for Boozt, Hermann Haraldsson, til Børsen.

Rosemunde havde i 2020 et resultat på næsten 28 mio. kr. efter skat mod 22 mio. kr. året i forvejen, og de to ejere har de seneste fem år trukket over 100 mio. kr. ud i udbytte.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også