Egmont køber stifter ud af netbutik med skønhedsprodukter

Efter en årrække som medejer overtager Egmont det fulde ejerskab af den danske netbutik Nicehair. Stifter Tonny Nielsen Bruun, der siden 2009 har tegnet netbutikken, forlader selskabet.
Tonny Nielsen Bruun har sluppet den sidste ejerandel af webshoppen Nicehair. | Foto: Nicehair/PR
Tonny Nielsen Bruun har sluppet den sidste ejerandel af webshoppen Nicehair. | Foto: Nicehair/PR

Tonny Nielsen Bruun giver den sidste del af Nicehair-stafetten videre til Story House Egmont, der overtager selskabet 100 pct.

Nicehair er en onlineforhandler af skønhedsprodukter, som blev stiftet af Tonny Nielsen Bruun i 2009, men nu er det slut, da han har valgt at forlade selskabet i forbindelse med frasalget af sine sidste andele af selskabet.

”Efter at jeg solgte yderligere 21 procent til Egmont sommeren 2021, begyndte jeg at trække mig mere ud af den daglige drift, og jeg har indset, at ”min baby” er ved at blive stor. Nu har jeg solgt den sidste del, og det er derfor det rette tidspunkt at slippe og komme videre,” udtaler Tonny Nielsen Bruun i en pressemeddelelse.

Egmont ejede i forvejen 80 pct. af Nicehair, der er en af landets førende onlineforhandlere af skønhedsprodukter, og ambitionen er at blive den største.

”Vi har nu lagt det strategiske fundamentet for NiceHairs udvikling de kommende år, hvor målet er at blive Danmarks største onlineforhandler af skønhedsprodukter. Vækstkursen er sat med et stærkt ledelsesteam med Susanne Snogdal i spidsen som adm. direktør,” siger Frank Birkegaard, bestyrelsesformand i NiceHair.

Story House Egmont købte sig ind i Nicehair i 2016 og er Egmonts hovedaktivitet inden for skønhed og helse.

Vil fordoble e-handelsomsætning

Tidligere på måneden fortalte adm. direktør for Story House Egmont, Torsten Bjerre Rasmussen, at det som led i 2025-strategien er ambitionen at fordoble omsætningen i Egmonts portefølje inden for e-commerce, der dengang lød på fire mia. kr.

”Vi skal fordoble omsætningen inden for e-commerce frem mod 2025. Det skal både ske med en kraftig organisk vækst og gennem opkøb,” lød det dengang fra Torsten Bjerre Rasmussen.

Efterfølgende har Egmont fremlagt et regnskab for 2021, hvor omsætningen inden for e-commerce er steget til 5,7 mia. kr. Væksten gør e-commerce til det største enkelte forretningsområde i fondsejede Egmont målt på omsætning.

Egmont har primært investeret i fem segmenter: Outdoor (med netbutikkerne Outnorth og Fjellsport), køkken (med Backaren & Kokken), ’parenting’ (med netbutikken Jollyroom), Hobby (med Garnius) samt skønhed og helse (med danske Nicehair som hovedaktivitet).

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også