Boozt køber 30 procent af dansk liveshopping-firma

For et tocifret millionbeløb har den børsnoterede modetøjsportal Boozt overtaget 30 pct. af softwarevirksomheden Liveshopper.
Foto: Boozt/PR
Foto: Boozt/PR
Marketwire

Det danske selskab Liveshopper, der står bag en softwareløsning til liveshopping, sælger 30 pct. af sin forretning til online-handelsplatformen Boozt.

Prisen er et ikke oplyst tocifret millionbeløb, fremgår det af en pressemeddelelse.

Liveshopper har ifølge meddelelsen været på jagt efter investorer, der kan skabe vækst for selskabet og det voksende fænomen liveshopping, der går ud på at sælge produkter gennem livestreams på digitale platforme, ofte i samarbejde med influencers. Forbrugerne kan dermed få en interaktiv oplevelse, hvor de kan stille spørgsmål og købe produkter under livestreamingen.

”Vi tror på, at liveshopping bliver et stærkt konkurrenceparameter i fremtidens e-handel. Vi ser både store muligheder for at skabe tættere bånd til vores kunder, mellem kunder og brands, og så ser vi et spændende potentiale i at tilbyde en bred vifte af liveshopping muligheder til vores mange brand-partnere. Et potentiale vi glæder os til at indfri sammen med teamet i Liveshopper,” siger Peter G. Jørgensen, der er medstifter af Boozt, i meddelelsen.

Litauisk teknologivirksomhed opkøbt af Boozt

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også