Watch Medier

Danske Bank finder fem nye fejltyper i tusindvis af kundesager

Efter tidligere at have konstateret fejl i behandlingen af kunder med misligholdte lån har Danske Bank har været igennem forretningen. Resultatet er, at der er fundet fem andre fejltyper i bankens behandling af kunder. Banken opretter en ny enhed til at tage sig af sagerne.

Foto: Jacob Gronholt-Pedersen/Reuters/Ritzau Scanpix

Danske Bank har fundet flere andre sager, hvor kunderne ikke er blevet behandlet ordentligt, skriver banken i en meddelelse torsdag.

"Vi har generelt foretaget betydelige investeringer i og forbedringer af vores teknologi, systemer, processer og kompetencer inden for risikostyring og compliance de seneste år, og derfor har vi også identificeret historiske fejl, som skal rettes," siger adm. direktør Chris Vogelzang i meddelelsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Danica Ejendomme giver 50 procent rabat på inflationsdrevne huslejestigninger

Mens visse udlejere vælger at hæve huslejen til det højest mulige niveau i en tid med rekordhøj inflation og stigende omkostninger, har Danica Ejendomme valgt at barbere halvdelen af lejestigningen. ”Vi vil gerne have, at vores lejere har råd til at blive boende,” forklarer adm. direktør Michael Nielsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs