Watch Medier

Danske Bank finder fem nye fejltyper i tusindvis af kundesager

Efter tidligere at have konstateret fejl i behandlingen af kunder med misligholdte lån har Danske Bank har været igennem forretningen. Resultatet er, at der er fundet fem andre fejltyper i bankens behandling af kunder. Banken opretter en ny enhed til at tage sig af sagerne.

Foto: Jacob Gronholt-Pedersen/Reuters/Ritzau Scanpix

Danske Bank har fundet flere andre sager, hvor kunderne ikke er blevet behandlet ordentligt, skriver banken i en meddelelse torsdag.

"Vi har generelt foretaget betydelige investeringer i og forbedringer af vores teknologi, systemer, processer og kompetencer inden for risikostyring og compliance de seneste år, og derfor har vi også identificeret historiske fejl, som skal rettes," siger adm. direktør Chris Vogelzang i meddelelsen.

Læs hele artiklen

Få 21 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Re-Match relancerer børsambition

Den danske hardtech-fond Nordic Alpha Partners går atter i markedet med genanvendelsesvirksomheden, hvis børsambitioner blev sat på pause i september. De prominente kerneinvestorer er fortsat med, men beløbet, virksomheden vil rejse, er blevet mindre.

Shoppingcenter med milliardværdi får ny ejer

Big Shopping Center i Herlev på 40.700 kvm er solgt til en britisk investor. Uden at afsløre købesummen oplyser parterne, at det er den næststørste handel med butiksejendomme i Norden siden coronapandemiens udbrud.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs