Watch Medier

Danske virksomheder har væsentligt andre udgangspunkter for klimamål end det år, regeringen har valgt

BAGGRUND: Politiske systemer i hele Europa har lagt sig fast på 1990 som udgangspunkt for klimamål. Historien er dog en ganske anden for danske virksomheder. For firmaerne giver det nemlig langt bedre mening med baselines, der er tættere på virkeligheden.

Foto: Thomas Emil Sørensen / Ritzau Scanpix | Collage: Peter Thomsen

Mens målene for regeringens og virksomheders klimaambitioner bliver stadigt heftigere omtalt og diskuteret, er et knap så debatteret område udgangspunktet for målene – de såkaldte baselines.

Det er dog vidt forskelligt, hvilket årstal danske virksomheder og regeringen måler sig op mod, når de skal nå en procentvis reduktion af drivhusgasudledningerne.

Læs hele artiklen

Få 21 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Tre techgiganter står for 42 pct. af annoncesalget i Danmark

Alene Facebook, Google og Linkedin tegnede sig for mere end fire ud af 10 annoncekroner, der blev omsat for inden for de danske grænser i 2020 ifølge ny rapport. Dermed har de ædt sig yderligere ind i markedet. Det understreger behovet for politisk fokus på området, lyder det fra direktør i Danske Medier Research.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs