Nemlig.com straffes af danskerne i ny brand-undersøgelse

Nemlig.com scorer lavere end nogen anden aktør i dagligvarebranchen i ny undersøgelse af brands.
Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Danskerne straffer Nemlig.com i ny omdømme-undersøgelse.

Det skriver Børsen på baggrund af en undersøgelse foretaget af Retail Institute Scandinavia, der har opgjort danskernes tillid til dagligvarekæder.

I alt har 1000 deltaget i undersøgelsen, der er ifølge avisen er inddelt i "brand believers" og "brand rejectors".

Inden for dagligvarehandlen scorer Nemlig.com - blandt konkurrenterne - den højeste andel af brand rejectors, nærmere bestemt 26 pct., samt den laveste andel brand believers, der ligger på 26 pct.

"Jeg ville lyve, hvis jeg påstod, at det overraskede os, hvordan vi scorer i undersøgelsen. Vi har været udsat for en hetz gennem skriverierne i medierne velorkestreret af 3F," siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i Nemlig.com, til Børsen.

Stifter i norsk Nemlig-pendant træder et skridt tilbage

Onlinesalget med dagligvarer taber fart efter hastig corona-vækst

Københavns Kommune indleder arbejde med Intervare-dokumentation 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også