Watch Medier

Salling Group og Coop opfordrer til national klimamærkning

En troværdig aktør skal stå bag udviklingen af et dansk klimamærke, hvis det skal have effekt, mener Coop. Der er dog uenighed i fødevarebranchen om, hvilke varer der skal klimamærkes.

Test af klimamærkning i Netto. | Foto: PR / Salling Group

Klimamærkning var på menuen, da aktører fra detailhandelen, NGO'er og fødevareindustrien tirsdag mødtes på konferencen GS1 Forum på Børsen i København.

For selv om der endnu ikke er udviklet et nationalt klimamærke, betyder det ikke, at det ikke er på vej. Tværtimod testede Netto i fire måneder over sommeren deres egen ordning udviklet i samarbejde med Concito i to Netto-butikker.

Læs hele artiklen

Få 21 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs