Watch Medier

Krigen i Ukraine presser etik-agendaen til tops i virksomhederne

Detailkæder som Salling Group, Bestseller og Jysk reagerede i den forgangne uge offensivt imod den russiske invasion af Ukraine. Det handler om at beskytte omdømmet, men viser også, at ansvarlighed og ESG for alvor er rykket ind i direktionslokalerne, siger fagfolk.

Per Bank, CEO for Salling Group, var hurtigt ude med boykot af russiske varer efter Ruslands invasion af Ukraine. | Foto: PR/Salling Group

Salling Groups topchef, Per Bank, var den første på banen, da han søndag den 26. februar meldte ud, at det var slut med russiske varer i dagligvarekoncernen bag Netto, Føtex og Bilka.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs