Krigen i Ukraine presser etik-agendaen til tops i virksomhederne

Detailkæder som Salling Group, Bestseller og Jysk reagerede i den forgangne uge offensivt imod den russiske invasion af Ukraine. Det handler om at beskytte omdømmet, men viser også, at ansvarlighed og ESG for alvor er rykket ind i direktionslokalerne, siger fagfolk.
Per Bank, CEO for Salling Group, var hurtigt ude med boykot af russiske varer efter Ruslands invasion af Ukraine. | Foto: PR/Salling Group
Per Bank, CEO for Salling Group, var hurtigt ude med boykot af russiske varer efter Ruslands invasion af Ukraine. | Foto: PR/Salling Group

Salling Groups topchef, Per Bank, var den første på banen, da han søndag den 26. februar meldte ud, at det var slut med russiske varer i dagligvarekoncernen bag Netto, Føtex og Bilka.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også