Efter en måneds krig: Uanset hvad Carlsberg gør, har bryggeriet tabt

I en måned har forbrugernes øjne været rettet mod Carlsberg og ledelsens beslutninger i kølvandet på krigen i Ukraine. Uanset hvad Carlsberg måtte gøre i fremtiden, så har de allerede tabt, vurderer universitetslektor.
Carlsberg-topchef Cees 't Hart er fanget mellem forbrugernes holdning til krigen i Ukraine og ønsket om også at have en russisk forretning i fremtiden. | Foto: Liv Møller Kastrup/ERH
Carlsberg-topchef Cees 't Hart er fanget mellem forbrugernes holdning til krigen i Ukraine og ønsket om også at have en russisk forretning i fremtiden. | Foto: Liv Møller Kastrup/ERH

Siden den russiske invasion af Ukraine for en måned siden har der været et tiltagende fokus på, hvordan internationale og danske virksomheder har håndteret deres forretninger i Rusland.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også