
Bureaugruppen Dentsu fokuserer kræfterne på nye måder i en omorganisering, oplyser selskabet i en meddelelse.
Ændringerne betyder bl.a., at der bliver oprettet direktørposter for Dentsu Media Brands i Aarhus og København. De to poster bliver indtaget af hhv. Cecilia Jonasson og Kristian Kock, og de får ansvaret for bureauerne Dentsu X, Carat og Iprospect.
Samtidig skal arbejdet i højere grad tilrettelægges med Dentsus kunder i centrum.
"Formålet er at skabe en mere flad og agil struktur, hvor vi i endnu højere grad arbejder centreret omkring kunderne, deres projekter, ambitioner og mål. Det skaber rum til udvikling på tværs af kompetencer. Samtidig har vi centreret vores specialistfunktioner i kompetenceteams, som arbejder på tværs af vores bureauer," udtaler Ulrik Petersen, adm. direktør for Dentsu, i meddelelsen.
"Dette giver endnu mere plads til at dyrke fagligheden, som er essentiel for kvaliteten i kundeløsningerne. Samtidig sikrer vi, at alle fagligheder og discipliner kan komme i spil på kunden, uanset hvilket brand fagligheden kommer fra. Det er kunderne jo i virkeligheden ligeglade med."
Dentsu vil derudover sætter mere fokus på data og teknologi, og i spidsen for det område vil stå Morten Reimann Jensen.
Dentsu står bag bureauerne Dentsu X, Carat, Iprospect og Isobar, som altså fremover ikke har egne direktører.
Dentsu forkortede i efteråret sit navn fra det tidligere Dentsu Aegis Network.