Ny kommerciel direktør til Den Blå Avis og Bilbasen

Den Blå Avis og Bilbasen får fælles kommerciel direktør, som skal varetage forretningsudviklingen af de store danske onlinemarkedspladser, som i dag er norskejede.
Erik Norberg, ny kommerciel direktør hos DBA og Bilbasen. | Foto: PR-foto.
Erik Norberg, ny kommerciel direktør hos DBA og Bilbasen. | Foto: PR-foto.

Erik Norberg er startet som kommerciel direktør hos DBA, Bilbasen og Bilinfo. Han kommer fra en stilling som direktør for Egmonts nordiske bureaudivision.

Med ansættelsen af en ny kommerciel direktør vil det i dag norskejede Ebay Classifieds styrke samarbejdet mellem de to danske online-markedspladser.

"Med Erik Norberg får vi en kapacitet med international erfaring til vores ledergruppe. Erik vil bidrage med at udvikle datadrevne, digitale samarbejder som samtidig vil styrke brugeroplevelsen på vores markedspladser, hvad enten man bruger DBA eller Bilbasen," siger Abhishek Roy, adm. direktør for Ebay Classifieds Scandinavia.

Erik Norberg har tidligere været COO for Schibsted Classifieds i Nord- og Østeuropa. Schibsted overtager i løbet af foråret DBA, Bilbasen og Bilinfo.

"Fra et professionelt perspektiv har jeg fulgt med i hvordan DBA og Bilbasen er kommet til en position, hvor hver anden dansker hver måned bruger dem, og jeg ser frem til, at kunne udvikle de kommercielle ambitioner," siger Erik Norberg, som udover det kommercielle ansvar også varetager forretningsudvikling og kommunikation for de danske onlinemarkedspladser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også