
Andreas Marckmann Andreassen, der hidtil har været digital redaktør og nyhedschef på fagbladet Journalisten, bliver ny chefredaktør for Markedsføring. Det skriver Markedsføring.
Stolen har været ledig, siden Uffe Jørgensen Odde i februar meldte sin afgang efter to et halvt år på chefredaktørposten.
Andreas Marckmann Andreassen, 34, har tidligere været journalistisk fellow på Syddansk Universitet, hvor han dykkede ned i mediernes arbejde med automatisering i den redaktionelle produktion. Han er desuden forfatter til bogen "Håndbog i EU for journalister". På Markedsføring vil han som ny chefredaktør bl.a. sætte den dagsordensættende journalistik mere i højsæde, siger han.
"Markedsføring skal sætte meget mere dagsordenen, både bredt og i branchen. Vi skal først og fremmest være et medie, som man ikke kan lade være med at læse, hvis man vil inspireres og udfordres på sit fag inden for marketing, kommunikation og PR," siger Andreas Marckmann Andreassen.
NYT JOB
— Andreas Marckmann (@amarckmann) May 3, 2021
Jeg skal være ansvarshavende chefredaktør for Markedsføring! Jeg glæder mig til at løfte magasin og net. Den vigtigste opgave bliver at sætte mere dagsorden med vores kvalitetsjournalistik. Mere her: https://t.co/jPGmC43JCK