TDC-profil skal være marketingdirektør for Alm. Brand

Efter at stillingen har stået ledig siden maj, har Alm. Brand fundet ny marketingdirektør.
Alm. Brand har hentet Mikkel Lind som marketingdirektør fra TDC Net. | Foto: PR/Alm. Brand
Alm. Brand har hentet Mikkel Lind som marketingdirektør fra TDC Net. | Foto: PR/Alm. Brand

Alm. Brand, der snart vokser med overtaget af Codan, har ansat Mikkel Lind som marketingdirektør.

Han kommer til forsikringsselskabet fra en stilling som vice president og head of marketing hos TDC Net. Det skriver Alm. Brand i en pressemeddelelse.

"Vi er meget glade for, at vi får en så fagligt dygtig profil med fleres års ledelseserfaring som en del af Alm. Brand. Mikkel kommer til at spille en central rolle i at styrke vores position i markedet – ikke mindst når vi snart bliver Danmarks næststørste forsikringsselskab," udtaler Mikael Toke Hvolgaard, koncerndirektør for Privat i Alm. Brand.

For bare et år siden ansatte Alm. Brand Dorthe Krogh Jensen, der kom til fra Danske Bank, som marketingdirektør. Hun skiftede dog i maj til høretelefonproducenten Epos. Siden da har posten som marketingdirektør været ledig i Alm. Brand.

Mikkel Lind har været i TDC siden sommmeren 2015 – de sidste to og et halvt år i sin nuværende rolle i TDC Net. Han har desuden erfaring fra mediebranchen, hvor han har arbejdet for både Aller og Børsen.

"Alm. Brand er en spændende virksomhed, som er midt i en endnu mere spændende transformation. Jeg kommer fra en virksomhed i konstant forandring og har gode forudsætninger for at navigere i den opgave, vi står overfor. Jeg er vant til at arbejde med flere brands på samme marked, og jeg glæder mig til at bidrage til den forandring, der skal gøre os endnu bedre," udtaler han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også