Børsens kommercielle direktør stopper - har fået nyt job
![Børsen skal ud at lede efter en kommerciel direktør,. | Foto: Finn Frandsen](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13900302.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7kg464qy6n719ywj8jtw.jpg)
Børsen kommer til at stå uden kommerciel direktør fra 1. maj, da Peter Larsen har sagt sit job op. Det fremgår af en intern mail udsendt til medarbejderne på Børsen.
Peter Larsen skal i stedet være chef for mediestrategi og vækst i selskabet Kayak, der står bag en række søgemaskiner for rejseaktiviteter - herunder danske Momondo.
”Direktionen, og jeg selv, er ærgerlige over denne beslutning, da Peter er en dygtig og ambitiøs leder med et passioneret fokus på at udvikle og styrke vores indholdssalg samt skabe forretningsmæssige resultater for hele Børsen. Peter har med sine tre år her på Børsen, spillet en stor rolle i at flytte både vores kultur, vores tilgang til salg og håndtering af data og kundeindsigter samt bidraget med stor professionalisme i vores direktion,” skriver Bjarne Corydon, chefredaktør og adm. direktør i Børsen i mailen.
Peter Larsen har bestredet direktørstillingen siden maj 2021. Før konstitueringen var Peter Larsen chef for Børsens abonnentmentsafdeling. Han har været en del af Børsen i tre år.
I første omgang blev han konstitueret kommerciel direktør i kølvandet på, at tidligere direktør Frederik Gundorph Olesen forlod avisen sidste år, efter sagen om manipulation med avisens annoncesalg for at udløse højere coronakompensation. Efterfølgende blev forfremmelsen gjort permanent.
Bjarne Corydon oplyser til MediaWatch, at man ikke har en arvtager til posten linet op, men søger at få en afløser i hus frem mod sommeren.