Sticks 'n Sushi-stifter bliver formand i DRC

Brancheorganisationen skifter ud i toppen af bestyrelsen efter otte år med Jacob Niebuhr på posten.
Foto: Sticks'n'Sushi / PR
Foto: Sticks'n'Sushi / PR

Danmarks Restauranter og Caféer, der i folkemunde forkortes DRC, har fået ny formand i form af Kim Rahbek, der for mange nok er kendt som stifteren af kæden Sticks ’n Sushi.

Det skriver brancheorganisationen i en pressemeddelelse.

Han overtager posten fra Jacob Niebuhr, der har været formand for DRC de sidste otte år under bl.a. coronarestriktioner og dertilhørende nedlukninger, der påvirkede branchen kraftigt.

”Coronaen lærte os, at der er styrke i fællesskabet, og jeg forlader roret med ro i sindet om at mange af de ambitioner, jeg havde for branchen og for DRC er opnået til glæde for fællesskabet. Nu kan vi arbejde endnu mere med at blive det fyrtårn for de tre bundlinjer, som branchen har brug for. I den forbindelse kunne jeg ikke forestille mig en bedre formand end Kim Rahbeck,” siger Jacob Niebuhr om skiftet.

Jacob Niebuhr forlader dog ikke DRC helt, da han fortsætter som næstformand i brancheorganisationen.

Fokus på grøn omstilling

Den nye formand er både glad og stolt over at være blevet tilbudt posten.

”Jacob har kæmpet hårdt for branchen i en periode, hvor den har haft det svært og ikke er blevet behandlet særlig pænt. Den har fået en stemme, som vi nu kan gøre endnu mere stærk og markant, så det bliver en branche, der kan tiltrække, udvikle og fastholde folk fra alle hylder ved at have et fokusbæredygtighed, ordentlighed og uddannelse,” siger Kim Rahbek.

Han understreger branchens potentiale for den grøn omstilling.

”Vores branche er en del af løsningen, når vi taler om den grønne omstilling og der skal vi arbejde endnu hårdere for at realisere potentialet. Det kræver en større dialog med primærproducenterne og det samarbejde kan DRC være med til at facilitere,” siger den nye formand.

Fødevareøkonom maner til ro om madoliekrise i Danmark

Frokostselskab høster offentlige kunder på grøn madprofil

Måltidskæmpe har fremgang hos kernekunderne: ”Flere vil have vores gode, traditionelle mad”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også