Watch Medier

Bureauer: Black friday og julehandel holder annoncører i markedet

De nye coronatiltag vil ikke svække annoncesalget de sidste måneder af året, for black friday og julen er vigtige drivere, vurderer flere mediebureauer. "Der er ikke nogen, der vil reklamere med køtilbud, men det betyder ikke, at kunderne ikke ønsker at købe."

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Stigende smittetal har fået myndighederne til at stramme grebet og lægge ekstra begrænsninger på forbrugernes sociale liv og færden. Men det vil ikke få annoncørerne til at træde hårdt på bremsen og lægge reklamebudgetterne op til jul på is, sådan som markedet oplevede under forårets hårde nedlukning af store dele af samfundet, lyder vurderingen fra tre mediebureauer, som MediaWatch har spurgt.

"Vi har ikke fået mange ændringer til planerne," oplyser Peter Gottfredsen, adm. direktør for Omnicom Media Group, og uddyber, at de brancher, der allerede er ramt, fortsat ligger stille, men at interessen i andre dele af erhvervlivet er øget.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Danica Ejendomme giver 50 procent rabat på inflationsdrevne huslejestigninger

Mens visse udlejere vælger at hæve huslejen til det højest mulige niveau i en tid med rekordhøj inflation og stigende omkostninger, har Danica Ejendomme valgt at barbere halvdelen af lejestigningen. ”Vi vil gerne have, at vores lejere har råd til at blive boende,” forklarer adm. direktør Michael Nielsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs