
JP/Politikens Hus har løftet salget af journalistisk indhold og bøger i en sådan grad, at det helt kompenserer for annoncefaldet udløst af coronakrisen, og mediekoncernen har lukket 1. kvartal med højeste vækst i et årti. Det skriver Finans.
Omsætningen steg med 15 pct. i årets første kvartal sammenholdt med samme periode i 2020 og en stigning på 25 pct. sammenlignet med 2019.
"Det viser, at vores indholdssalg, bogsalg og distribution er i rigtig god gænge, for der er tale om en organisk vækst, så det er drevet af den eksisterende forretning," siger Stig Ørskov, adm. direktør for JP/Politikens Hus, til Jyllands-Posten.
Et væksttempo i samme gear forventer Stig Ørskov ikke nødvendigvis, men han regner med, at coronakrisens positive effekt på forbruget af nyhedsmedier vil være langvarig.
Disclaimer: Watch Medier er en del af JP/Politikens Hus, men har redaktionel frihed til at dække JP/Politikens Hus som alle andre medievirksomheder.
Læs mere her:
Lars Munch stopper som formand for JP/Politikens Hus næste år – næstformand tager over
Ejbøl om formandsafgang: En naturlig fortsættelse af et løbende generationsskifte