JP/Politikens Hus opnåede højeste kvartalsvækst i 10 år

Trods coronakrisen har taget toppen af annoncemarkedet er JP/Politikens Hus kommet ud af årets første kvartal med et omsætningshop på mere end 15 pct. fra sidste år.
Foto: Linda Johansen/Ritzau Scanpix
Foto: Linda Johansen/Ritzau Scanpix

JP/Politikens Hus har løftet salget af journalistisk indhold og bøger i en sådan grad, at det helt kompenserer for annoncefaldet udløst af coronakrisen, og mediekoncernen har lukket 1. kvartal med højeste vækst i et årti. Det skriver Finans.

Omsætningen steg med 15 pct. i årets første kvartal sammenholdt med samme periode i 2020 og en stigning på 25 pct. sammenlignet med 2019.

"Det viser, at vores indholdssalg, bogsalg og distribution er i rigtig god gænge, for der er tale om en organisk vækst, så det er drevet af den eksisterende forretning," siger Stig Ørskov, adm. direktør for JP/Politikens Hus, til Jyllands-Posten.

Et væksttempo i samme gear forventer Stig Ørskov ikke nødvendigvis, men han regner med, at coronakrisens positive effekt på forbruget af nyhedsmedier vil være langvarig.

Disclaimer: Watch Medier er en del  af JP/Politikens Hus, men har redaktionel frihed til at dække JP/Politikens Hus som alle andre medievirksomheder.

Læs mere her:

Lars Munch stopper som formand for JP/Politikens Hus næste år – næstformand tager over

Ejbøl om formandsafgang: En naturlig fortsættelse af et løbende generationsskifte 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også