Heftigt detailsalg trækker Stryhns frem i 2020

Salget af leverpostej og andre fødevarer fra Stryhns, K-Salat og Langelænder Pølser har løftet selskabets overskud betragteligt sidste år.

Med stort fokus på afsætning til detailsektoren har fødevareproducenten Stryhns ramt plet i 2020. Som følge af danskernes mange hjemmemåltider i året har omsætningen for første gang rundte 1 mia. kr. Det skriver Børsen.

Det er blot en vækst på 6 pct. fordi selskabet mistede nogle store private label-kontrakter, men det store detailsalg har til gengæld fået bundlinjen til at svulme med 66 pct. til 78 mio. kr.

"Der er spist ekstraordinært mange leverpostejsmadder på danskernes hjemmekontorer det seneste år,” siger adm. direktør i Stryhns Gruppen, Kristian Kornerup Jensen.

Stryhns, der er ejet af norske Agra, står ud over leverpostej-brandet også står bag K-Salat, Gråsten Salater, Langelænder Pølser og Jensens Køkken.

Selskabet har tidligere meldt ud, at det ville runde en milliard i salg

"Det er en stor milepæl, vi har jagtet ved hjælp af organisk vækst, innovation og opkøb gennem et årti,” udtalte Kristian Kornerup Jensen i december.

De seneste års kraftige vækst skyldes i høj grad virksomhedens opkøb af bl.a. Royal Leverpostej, Slagtermester Andersen, Jensens Køkken og ikke mindst K-Salat.

Stryhns runder milliardmilepæl 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også