Netto sidder tungt på den økologiske førertrøje

Salget af økologiske fødevarer går stærkest i landets største disccountkæde, og ifølge en markedsrapport sidder Netto på 17,7 pct. af det økologiske salg i dagligvarehandlen. Et par onlinebutikker er nu at finde i top ti.
Foto: René Schütze
Foto: René Schütze

Den samlede økologiske detailomsætning løftede sig i 2020 med nye 1,9 mia. kr. til 16 mia. kr. og udgør nu 12,8 pct. af de samlede fødevareindkøb.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også