Berlingske får indberetninger om sexisme – mediekoncernen sætter undersøgelse i gang

Berlingske-koncernen igangsætter undersøgelse om sexisme på alle titler. Det sker bl.a. efter konkrete indberetninger om oplevelser med sexisme. Ansv. chefredaktør på Berlingske, Tom Jensen, bekræfter, at avisen har fået beretninger på bordet.
Foto: Niels Hougaard/ERH
Foto: Niels Hougaard/ERH

Efter både DR, TV 2 og Ekstra Bladet har fået åbnet øjnene for en sexistisk kultur på redaktionerne efter flere vidnesbyrd og beretninger, er problematikken også blevet konkret internt i Berlingske-koncernen. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også