Watch Medier

Seks mediehuse tager kampen op mod Google og Facebook med ny salgsplatform

Med en ny fælles annonceplatform vil en stribe af landets største mediehuse styrke deres markedsandel på det digitale annoncemarked i konkurrencen mod især globale techkoncerner. Annoncer sælges baseret på kontekst og ikke cookies.

Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Knapt et år efter, at tankerne om en fælles annonceplatform blev luftet, er den nu klar til at gå i luften. Det meddeler mediehusene bag i en meddelelse.

Planen blev præsenteret i november sidste år. Dengang var TV 2, Berlingske Media og JP/Politikens Hus med ombord. Publicistplatformen var arbejdstitlen. Det endelige navn er blevet Publisher Platform, og tre nye mediehuse har siden dengang sluttet sig til samarbejdet. Det drejer sig om Jysk Fynske Medier, Sjællandske Medier og Børsen.

Læs hele artiklen

Få 21 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Re-Match relancerer børsambition

Den danske hardtech-fond Nordic Alpha Partners går atter i markedet med genanvendelsesvirksomheden, hvis børsambitioner blev sat på pause i september. De prominente kerneinvestorer er fortsat med, men beløbet, virksomheden vil rejse, er blevet mindre.

Shoppingcenter med milliardværdi får ny ejer

Big Shopping Center i Herlev på 40.700 kvm er solgt til en britisk investor. Uden at afsløre købesummen oplyser parterne, at det er den næststørste handel med butiksejendomme i Norden siden coronapandemiens udbrud.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs