DSV melder om ændrede kundebehov: "Vi ser mere komplekse supply chains"

Den danske logistikvirksomhed DSV Panalpina mærker en ændring i kundernes forsyningskæder, som ifølge topchef Jens Bjørn Andersen er blevet "mere komplekse", skriver Børsen.
DSV-topchef Jens Bjørn Andersen. | Foto: PR-foto/DSV
DSV-topchef Jens Bjørn Andersen. | Foto: PR-foto/DSV

Coronakrisen har sat tempo på en udvikling af globale forsyningskæder, som reelt begyndte, da USA indledte sin handelskrig med Kina for mere end to år siden, siger verdens fjerde største speditør, DSV Panalpina, til Børsen.

"Vi ser mere komplekse supply chains, hvor virksomheder i stigende grad er begyndt at bruge flere leverandører og har flyttet noget af produktionen ud af Kina til andre lande som Indien, Vietnam og Bangladesh," siger Jens Bjørn Andersen, adm. direktør i DSV Panalpina, til Børsen.

Da Kina i foråret lukkede ned for sin produktion for at inddæmme coronavirussen, satte flaskehalse i logisikkæden et enormt pres på lagerbeholdningen.

Flere spekulerede derfor i, om det ville give mening at rykke en del af produktionen tilbage til nærmarkederne i bl.a. i Europa, men ifølge DSV Panalpina har det ikke været tilfældet.

DSV forventer nye store sværdslag når opkøbssulten skal stilles igen

DSV er færdig med at integrere milliardopkøbet Panalpina 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også