Watch Medier

Fire fødevaretendenser der rykkede i Coop i 2020

Toiletpapir, mundbind og mel er blandt de varer, der i stigende grad røg i danskernes indkøbskurv i 2020, viser en Coop Analyse, der beskriver tendenserne i året.

Salget af mel steg i 2020 med 21 pct. i forhold til året før. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

I et 2020, der på alle måder kan betegnes som usædvanligt, har Coop Analyse hevet syv tendenser frem, der på hver deres måde har været med til at tegne året der gik.

Øverst på tendenslisten, som Coop har sendt ud som pressemeddelelse, finder man mundbind og toiletpapir, der i stor stil blev hamstret tilbage i marts, da landet første gang blev lukket ned. Mundbindene blev en noget større del af danskernes hverdag, da det fra 22. august blev obligatorisk at bære mundbind i offentlig transport.

Læs hele artiklen

Få 21 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Shoppingcenter med milliardværdi får ny ejer

Big Shopping Center i Herlev på 40.700 kvm er solgt til en britisk investor. Uden at afsløre købesummen oplyser parterne, at det er den næststørste handel med butiksejendomme i Norden siden coronapandemiens udbrud.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs