Watch Medier

Medier mærker nedlukning på annoncesalg - men panikken er afblæst

Trods en ny nedlukning er reaktionen på annoncemarkedet langtfra som sidst, siger flere aktører. "Selv om der måske venter et par hårde måneder, tror jeg ikke, det kommer til at fjerne kampagner," lyder det blandt andet.

"Sammenlignet med foråret er det noget helt andet nu," siger Signe Skarequist, Director of Digital Sales & Ad Tech i JP/Politikens Hus. | Foto: PRIVATFOTO/MBV

Det stigende smittetryk har igen lagt gaderne øde og lukket detaihandelen. Men i modsætning til den første nedlukning i marts sidste år, har den seneste ikke fået annoncørerne til at smække pengekassen hårdt i - i hvert fald ikke indtil videre, lyder det fra flere sider.

"Sammenlignet med foråret er det noget helt andet nu. Vi oplever indtil nu ikke de bratte opbremsninger, vi så i foråret, og vi er kommet forholdsvis fint i gang med året. Der er enkelte brancher, der er ramt som bilbranchen, der plejer at køre nytårskure her i januar. De er begrænset frem til 17. januar. Så håber vi, at der bliver åbnet op igen, ellers er det et sted, hvor vi måske vil kunne se en brat opbremsning," siger Signe Skarequist, Director of Digital Sales & Ad Tech i JP/Politikens Hus, der bl.a. har Ekstra Bladets annoncesalg under vingerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs