Altinget sætter strøm til nyt erhvervsmedie i januar

Altinget sætter nyt nichemedie i søen den 20. januar og når dermed op på 25 af slagsen.
Foto: Screenshot
Foto: Screenshot

Den 20. januar lancerer Altinget det nye erhvervsmedie, som man har arbejdet med siden sommer, og det kommer til at få navnet Altinget Erhverv. Redaktør bliver Christoffer Lund-Hansen, som allerede blev ansat i slutningen af september. Sådan lyder det i en pressemeddelelse.

Chefredaktør Jakob Nielsen mener, at man har fundet et hul i markedet, som Altinget Erhverv skal udfylde.

”Der findes en række stærke erhvervsmedier i Danmark, men ikke et der fokuserer benhårdt på erhvervspolitikken og dermed hele den politiske proces fra udspil til høringsfase og forlig. Vi kommer ikke til at give læseren seneste nyt om aktiekurser eller kvartalsregnskaber. I stedet holder vi erhvervslivet ajour på den politik, der påvirker deres rammevilkår,” siger han.

Med sit nyeste skud på stammen er Altinget nu oppe på 25 nichemedier. Målsætningen for det nye medie er "at blive erhvervslivets nemmeste kanal for direkte adgang til politikerne," lyder det i pressemeddelelsen.

I oktober åbnede Altinget døren til lokaljournalistikken, da Altinget Hovedstaden så dagens lys.

Nyt nichemedie fra Altinget genstarter vækstplaner efter coronakrise og sparerunde

Altinget hyrer redaktør til erhvervsniche 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også