Watch Medier

Kvinder strømmer til investeringsplatforme – men chefer ser lang vej til ligelig kønsfordeling

Selv om investeringsplatforme melder om større tilgang af kvindelige investorer, er de stadig i undertal i forhold til mændene. "Jeg synes ikke, at vi har været gode nok," siger landechef hos Nordnet.

"Jeg synes ikke, at vi har været gode nok, når det stadigvæk er omtrent 70 pct. af vores kundebase, der er mænd. Vi tror, at noget af det, vi gør, har en positiv effekt, men fremadrettet vil vi bl.a. også gøre mere ud af at få flere kvindelige investorer som rollemodeller," siger hun til mediet. | Foto: Nordnet/PR

Tal fra store investeringsplatforme i Danmark viser en markant stigning i tilgangen af kvindelige kunder de seneste år – særligt i 2020.

Mens kvindernes andel hos Nordnet er steget fra 24 pct. af kunderne for et år siden til 28 pct. i dag, er den kvindelige andel af kundekredsen hos Saxo Bank steget fra omkring 19 pct. til omkring 24 pct. på et år, skriver Finans.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs