Watch Medier

Hurtige forbrugerskift skaber dønninger i toppen af dansk detail

De seneste ledelsesrokader i både Coop og Dagrofa kan udspringe af ikke blot detailkædernes bundlinjefokus, men også af forbrugernes hastigt skiftende adfærd lige nu, mener direktør i konsulentfirmaet Efficiens, Per Østergaard Jacobsen.

Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Digitaliseringen går så stærkt lige nu, at detailsektoren kæmper med at følge med på ledelsesgangene. Samtidig efterspørger forbrugerne meget større fokus på bæredygtighed. Tilsammen kan de to tendenser være med til at rokke ved direktørstolene.

Det siger Per Østergaard Jacobsen, direktør i konsulentvirksomheden Efficiens med indsigt i detailsektoren og ekstern lektor på Institut for Afsætningsøkonomi på CBS.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Efter gaslæk: Endegyldigt slut med russisk gas til vinter

De mystiske gaslæk på Nord Stream 1 og 2 i Østersøen betyder, at energimarkedet nu må indstille sig på, at der ikke vil blive sendt russisk gas til Europa i år. Utænkeligt, at det ikke er et målrettet angreb, siger kilde til tysk avis.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs