Hurtige forbrugerskift skaber dønninger i toppen af dansk detail

De seneste ledelsesrokader i både Coop og Dagrofa kan udspringe af ikke blot detailkædernes bundlinjefokus, men også af forbrugernes hastigt skiftende adfærd lige nu, mener direktør i konsulentfirmaet Efficiens, Per Østergaard Jacobsen.
Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix
Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Digitaliseringen går så stærkt lige nu, at detailsektoren kæmper med at følge med på ledelsesgangene. Samtidig efterspørger forbrugerne meget større fokus på bæredygtighed. Tilsammen kan de to tendenser være med til at rokke ved direktørstolene.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også