
Selskabet Indeks Retail, der står bag boghandlerkæden Bog & Idé, vil ikke længere bare se på de nye streamingtjenester fra sidelinjen og lancerer derfor nu sin egen lydbogtjeneste, skriver Børsen.
"Vi er lidt sent på den, men vi er en frivillig kæde, så vi agerer for 113 butikkers penge og ikke vores egne. Men jeg mener også, at det først er nu, at markedet er modent," siger Marianne Lyngby Pedersen, adm. direktør for Indeks Retail, der tilføjer, at det er en konsekvens af, at kunderne skifter vaner og i stigende grad lægger pengene hos abonnementstjenesterne.
Den nye tjeneste vil give sine kunder adgang til omkring 40.000 bøger til en fast - endnu ukendt - månedspris samt et loyalitetsprogram, der også er kædet sammen med boghandlerkædens webshop.
Gyldendal ramte opsving i coronaår – men holdt kun akkurat sorte tal på bundlinjen
Millioner af digitale bøger blev revet af Ereolens hylder i 2020