Danske Bank vil væk fra bundplacering i omdømmeundersøgelse

Danske Bank har det dårligste ry i en ny omdømmeundersøgelse fra Voxmeter. Det vil kundedirektør i Danske Bank, Thomas Mitchell, have ændret.
Danske Banks kundedirektør, Thomas Mitchell, vil forbedre Danske Banks omdømme. | Foto: Niels Hougaard/ERH
Danske Banks kundedirektør, Thomas Mitchell, vil forbedre Danske Banks omdømme. | Foto: Niels Hougaard/ERH

Danske Bank skal væk fra den bundplacering, som en omdømmemåling foretaget af analysehuset Voxmeter har placeret storbanken i, skriver Børsen.

"Nu sætter vi en ny målsætning, for vi kan selvfølgelig ikke leve med en bundplacering," siger Thomas Mitchell, der er kundedirektør i Danske Bank til avisen.

Særligt de senere års møgsager med først den estiske hvidvasksag, derefter salget af investeringsprodukter med forventet tab og i 2020 sagen om fejlagtige gældsopkrævninger er skyld i bankens dårlige placering.

Hug til bankernes omdømme i coronaår 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også