Nattelivs-app runder 32.000 brugere

Med en pandemi hængende over hovedet og uden markedsføring til at understøtte udbredelsen, har Rekom-satsningen Nightpay begyndt sin indmarch. "Vi er langt fra færdige," siger Adam Falbert.
(ARKIV) | Foto: Emil Agerskov
(ARKIV) | Foto: Emil Agerskov

Til trods for års udvikling i det skjulte, en lancering op til en pandemi og ingen markedsføring har antallet af brugere til "den ultimative nattelivsapp" indtil videre været en støt stigende kurve og har ramt de 32.000 brugere.

Det fortæller adm. direktør i Rekom Group, Adam Falbert, i et interview med FødevareWatch.

"På ti måneder har vi indtil videre udelukkende fået brugere ved at gøre opmærksom på den internt og via word of mouth," siger direktøren og tilføjer, at appen frem til lanceringen i 2020 har udgjort et "undergrundsprojekt", som i dag har skullet sprede sig til alle ben i den skandinaviske nattelivskoncern.

I en hurtig overflyvning kan Nightpay ses som en blanding af et betalingsmiddel, bookingsystem, vejviser og loyalitetsapp. Appen er abonnementsbaseret og udgør som tidligere beskrevet af FødevareWatch en del af det stadigt større digitale investeringsspor i den danske barkoncern. Direktøren ønsker ikke at fortælle, hvor meget udviklingen af Nightpay indtil videre har stået i, men fortæller, at det er et tocifret millionbeløb.

På sigt skal appen ifølge udvikleren Rekom gerne være en stærk støttepille i den overordnede strategi, som strækker sig fra almen bardrift over onlineløsninger – som appen – til branding og content-produktion og potentielle samarbejder med internationale drikkevarekoncerner.

"Folk tror fortsat, at Nightpay "bare" er et betalingsværktøj, men i virkeligheden er det redskab til nattelivet, hvor betalingen er et delement. Missionen er, at Nightpay skal være dit primære redskab, når du går i byen, så du får den optimale oplevelse" siger Adam Falbert.

Der er postet millioner i allerede, uden at der reelt kommer noget ud af det. Det lyder ikke særligt profitabelt i udgangspunktet…

"Nej, men det bliver det lige om lidt," svarer direktøren prompte og uddyber, at brugen af Nightpay allerede er implementeret i barkoncernens mere end 90 barer i Danmark, og i løbet 2021 vil det blive rullet ud i modificerede versioner i Norge og Finland.

"Udviklingen er en principbeslutning, som vi har taget og holdt fast ved i fire år, fordi vi vil have kontrol med udviklingen på dette område. Og vi er langtfra færdige."

Rekoms store køreplan: Vi kan blive en superkonsolidator for alt i nattelivet

Københavnsk borgmester undslår sig centralt spørgsmål om nattelivsafvikling

Medie: Dansk michelin-virksomhed henter kokke på falske forudsætninger 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også