Watch Medier

Ny Coop-linje topper brandmåling

I en årlig analyse over de mest nyskabende brands i dagligvarehandlen indtager en stribe private label-linjer top ti. På førstepladsen er et nyt Coop-brand

Foto: PR / Coop

I alt fire private label-brand med i top 10 i analysefirmaet AIM Creates årlige Brand Focus-måling, hvor omkring 1000 adspurgte forbrugere vurderer 49 mærker i dagligvarehandlen.

På listen over de mest nyskabende mærker indtager Coop 365-linjen, der findes hos i Fakta og på Coop.dk Mad, førstepladsen.

"Forbrugernes positive opfattelse af 365-brandet været en stærk inspiration for os i navngivningen af vores nye kæde af lavprissupermarkeder, og det er glædeligt at eksterne målinger bekræfter den styrke og vitalitet, vi også selv har konstateret omkring 365-varekonceptet," udtaler Coop-koncerndirektør Jens Visholm i en pressemeddelelse.

Fra kun at have været navnet på en private label-linje er Coop 365 i det seneste år også blevet navnet den kæde, der skal tage over, hvor Fakta-konceptet i mange år har været Coops discountkæde. Fredag åbner tre butikker i Coop 365-kæden, der dermed i alt tæller 28 butikker.

Kims er nummer to

På listen over nyskabende mærker i Dagligvarehandlen indtager Orkla-brandet Kims andenpladsen, mens Arla er at finde på tredjepladsen.

Herefter følger Netto-partneren Løgismose og Coca-Cola, før Nettos Øgo-brand kommer ind på sjettepladsen.

På syvendepladsen finder man igen Coop med Änglamark-linjen, mens Starbucks, der for nyligt vandt årets lancering hos af Mærkevareleverandørerne MLDK, indtager pladsen som nummer otte.

"Starbucks har altså ikke alene formået at generere et betydeligt salg - det fremstår også i forbrugernes bevidsthed som nyskabende og et frisk pust i kategorien," skriver AIM Create i en meddelelse.

Tom er at finde på plads nummer ti, mens Orklas Naturli-brand runder af på plads nummer ti.

Ny kædedirektør: Coop 365 adskiller sig fra Fakta på sortimentet Finn Tang: Vi opfandt dansk discount, men har måske sovet i timen siden Spar indtager midten af København med luksusvarer og convenience 

Mere fra Watch Medier

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs