Watch Medier

Bureauer: Ekstra Bladets opgør med Nationen vil koste trafik – men gavne brandet

Selv om sidevisningerne bliver færre, vil Ekstra Bladet omvendt blive mere spiseligt for nogle annoncører, når den anonyme og ofte hadefulde debat på Nationen forsvinder, siger annonceindkøbere.

Ekstra Bladet har på kort tid fyret to om | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Ekstra Bladet trak søndag stikket på det anonyme kommentarspor på Nationen, som ifølge konstitueret chefredaktør Pernille Holbøll har været grobund for "sexisme, racisme, chikane og meget andet".

Beslutningen vil få konsekvenser for antallet af sidevisninger på ekstrabladet.dk, forventer Ekstra Bladets kommercielle direktør, Signe Skarequist. Omvendt tror hun også, det vil kunne gøre Ekstra Bladet mere attraktivt for læsere og annoncører at sende de anonyme dårligdomme på porten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Vækstfondsdirektører stopper inden fusion

Vækstfondens adm. direktør, Rolf Kjærgaard, fratræder, og han får følgeskab af investeringsdirektør Mikkel Hesselgren, der også har meldt sin afgang. I forvejen har Vækstfondens formand forladt sin post i august. Alle afgangene sker, inden fonden til nytår bliver en del af den nye statslige kæmpefond, Danmarks Eksport- og Investeringsfond.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs