Netto tester klimamærkning på varerne

I en pilottest i to udvalgte butikker, hvor skiltning og mærkning af produkterne skal guide kunderne til de mindre klimabelastende alternativer, vil supermarkedskæden Netto teste brugen af klimamærkning.
I Netto på Kongelundsvej på Amager fortæller blå CO2-mærkater fortæller om varernes klimabelastning. | Foto: PR / Salling Group
I Netto på Kongelundsvej på Amager fortæller blå CO2-mærkater fortæller om varernes klimabelastning. | Foto: PR / Salling Group

Med det, der betegnes som landets første klimamærkning, vil Netto-kæden forsøge at hjælpe kunder med at træffe klimavenlige valg, når de står foran køledisken eller kolonial-hylden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også