Watch Medier

Netto tester klimamærkning på varerne

I en pilottest i to udvalgte butikker, hvor skiltning og mærkning af produkterne skal guide kunderne til de mindre klimabelastende alternativer, vil supermarkedskæden Netto teste brugen af klimamærkning.

I Netto på Kongelundsvej på Amager fortæller blå CO2-mærkater fortæller om varernes klimabelastning. | Foto: PR / Salling Group

Med det, der betegnes som landets første klimamærkning, vil Netto-kæden forsøge at hjælpe kunder med at træffe klimavenlige valg, når de står foran køledisken eller kolonial-hylden.

Det fremgår af en pressemeddelelse, at klimamærkningen introduceres i en pilottest for at hjælpe de mange danskere, som gerne vil spise mindre kød og mere grønt og klimavenligt, men som ikke kan gennemskue, hvad man skal købe.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Investor: Opgør med Totalkredit-aftalen vil åbne muligheder for Jyske Bank

Ud over at kunne få en større realkreditforretning vil det give Jyske Bank bedre muligheder for at købe konkurrenter, hvis der kommer ændringer i den aftale, der i øjeblikket sikrer, at 45 danske danske pengeinstitutter formidler realkreditlån fra Totalkredit. Det vurderer bankinvestor og aktieanalytiker Michael West Hybholt.

Læs også

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs