Telenor lancerer service til at hjælpe ofre for digitale krænkelser

Fremover vil det være muligt for Telenors kunder at få juridisk assistance og hjælp til dialog med tech-giganter, hvis kunderne oplever at blive krænket digitalt.
Telenors privatkundedirektør Christian Hoffmann. | Foto: Telenor/PR
Telenors privatkundedirektør Christian Hoffmann. | Foto: Telenor/PR

Som en del af deres mobilabonnement vil Telenors kunder fremover kunne få hjælp via tjenesten Netsikker, hvis de skulle være udsat for krænkelser digitalt.

Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

"Som teleselskab skaber vi forbindelsen til den digitale verden, og derfor har vi også et ansvar for, at kunderne kan føle sig sikre, når de færdes på nettet. Det er baggrunden for, at vi nu vil gøre det lettere at få adgang til hjælp, hvis uheldet er ude," siger teleselskabets privatkundedirektør Christian Hoffmann i meddelelsen.

Telenor definerer digitale krænkelser som billede- eller videodeling uden samtykke, online sexkrænkelser, falske profiler på sociale medier, hacking af sociale medier eller grov chikane, mobning eller trusler online.

"Det er tænkt som en service og forsikring på toppen af mobilabonnementet. Som med alle andre forsikringer håber man, at det aldrig bliver nødvendigt at bruge den. Men det er rart, at den er der, hvis uheldet sker," siger Christian Hoffmann i en meddelelse.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også