Nyt samarbejde skal give Toms succes i Kina

Et nyt samarbejde med to kinesiske spiritusproducenter har fået den danske konfekturekoncern Toms til at søsætte et asiatisk angreb. "Vi håber, at det kan være med til at skabe et gennembrud for os i Kina," siger international direktør.
Foto: TINGSHU WANG/REUTERS / X06979
Foto: TINGSHU WANG/REUTERS / X06979

Med nye varianter af Anthon Bergs chokadeflasker med spiritus og to nye brændevinsaftaler i baghånden vender Toms nu blikket mod mulighederne i Kina.

Fremstødet kommer på baggrund af et nyt samarbejde med de to kinesiske spiritusproducenter Yanghe og Fen Jiu, der begge producerer varianter af den kinesisk brændevin – og nationaldrik – Baijiu, skriver Børsen.

"Vi håber, at det kan være med til at skabe et gennembrud for os i Kina, men vi er også ydmyge over for de mange andre virksomheder, som håber på det samme i Kina," siger international direktør i Toms Martin Thorup Haagensen til avisen.

Den asiatiske spiritus skal nu hældes på de klassiske chokoladelikørflasker under Anthon Berg-brandet og vil fra september blive sendt på markedet med de to kinesiske virksomheder som distributører.

Velpolstret chokoladefond afbøder tab via investeringsgevinst 

Rejseaktivitet skal løfte Toms Gruppen efter nedtur i 2020 

Chokoladekæmpe udpeger ny dansk direktør  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også