Watch Medier

Nyt samarbejde skal give Toms succes i Kina

Et nyt samarbejde med to kinesiske spiritusproducenter har fået den danske konfekturekoncern Toms til at søsætte et asiatisk angreb. "Vi håber, at det kan være med til at skabe et gennembrud for os i Kina," siger international direktør.

Foto: TINGSHU WANG/REUTERS / X06979

Med nye varianter af Anthon Bergs chokadeflasker med spiritus og to nye brændevinsaftaler i baghånden vender Toms nu blikket mod mulighederne i Kina.

Fremstødet kommer på baggrund af et nyt samarbejde med de to kinesiske spiritusproducenter Yanghe og Fen Jiu, der begge producerer varianter af den kinesisk brændevin – og nationaldrik – Baijiu, skriver Børsen.

"Vi håber, at det kan være med til at skabe et gennembrud for os i Kina, men vi er også ydmyge over for de mange andre virksomheder, som håber på det samme i Kina," siger international direktør i Toms Martin Thorup Haagensen til avisen.

Den asiatiske spiritus skal nu hældes på de klassiske chokoladelikørflasker under Anthon Berg-brandet og vil fra september blive sendt på markedet med de to kinesiske virksomheder som distributører.

Velpolstret chokoladefond afbøder tab via investeringsgevinst 

Rejseaktivitet skal løfte Toms Gruppen efter nedtur i 2020 

Chokoladekæmpe udpeger ny dansk direktør  

Mere fra Watch Medier

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs