Buldrende grøn udvikling udfordrer Femern-forbindelse: "Vi kan ikke gå og ændre projektet hele tiden"

De grønne transportteknologier udvikler sig hastigt, og det gør det svært at planlægge Femern-forbindelsen, som først skal stå færdig ved årtiets udgang. Derfor er fleksibilitet i det historisk store projekt afgørende, fortæller adm. direktør Claus F. Baunkjær fra Femern A/S.
Claus F. Baunkjær, adm. direktør i Femern A/S | Foto: Femern A/S/PR
Claus F. Baunkjær, adm. direktør i Femern A/S | Foto: Femern A/S/PR

I 2029 skal privatbilister og tunge køretøjer kunne krydse Femern Bælt mellem Danmark og Tyskland via en tunnel, som med en pris på små 60 mia. kr. bliver Danmarkshistoriens største anlægsprojekt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også