Watch Medier

Buldrende grøn udvikling udfordrer Femern-forbindelse: "Vi kan ikke gå og ændre projektet hele tiden"

De grønne transportteknologier udvikler sig hastigt, og det gør det svært at planlægge Femern-forbindelsen, som først skal stå færdig ved årtiets udgang. Derfor er fleksibilitet i det historisk store projekt afgørende, fortæller adm. direktør Claus F. Baunkjær fra Femern A/S.

Claus F. Baunkjær, adm. direktør i Femern A/S | Foto: Femern A/S/PR

I 2029 skal privatbilister og tunge køretøjer kunne krydse Femern Bælt mellem Danmark og Tyskland via en tunnel, som med en pris på små 60 mia. kr. bliver Danmarkshistoriens største anlægsprojekt.

Men hvad der skal drive bilerne, lastbilerne og busserne, der – foruden tog – skal køre over forbindelsen, og hvordan, er der ikke nogen, der kan sige med sikkerhed, da de grønne transportteknologier er under hastig forandring.

Læs hele artiklen

Få 21 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Alm. Brand køber Codans danske forretning af Tryg

Tryg og canadiske Intact har fundet en køber til Codan i Danmark. Alm. Brand betaler 12,6 mia. kr. for overtagelsen og bliver landets næststørste skadesforsikringsselskab. Det meste af købesummen skaffes ved at udstede nye aktier.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier