Egmont har købt 16 lydbogsforlag: "Vi har ambitioner om at blive en væsentlig global aktør"

Efter fem-seks år med opkøb af lydbogskataloger i ind- og udland har Lindhardt og Ringhofs digitale forlag, Saga, vokset sig forbi 100 ansatte og sat mål om mindst at fordoble udgivelsestallet for at sikre en position på det internationale, digitale marked. Vækstmotoren kan blive Tyskland.
Lars Boesgaard er direktør for Egmonts hovedforlag, Lindhardt & Ringhof. | Foto: PR/Lindhardt og Ringhof
Lars Boesgaard er direktør for Egmonts hovedforlag, Lindhardt & Ringhof. | Foto: PR/Lindhardt og Ringhof
AF JULIE FOGDE

Det digitale forlag Saga Egmont skal udkomme med 150.000 udgivelser over de næste par år for at styrke sin internationale position. Det vil sende det digitale forlags samlede katalog op på 250.000 på tværs af sine markeder og godt 30 udgivelsessprog.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også