Toms-topchef vil sende få kendte brands længere ud i verden

Chokoladekæmpen Toms har tidligere spændt sig ud over for meget, mener topchef Annette Zeipel, der med få brands på tallerkenen vil satse mere internationalt. Anthon Berg og Gajol er de bedste bud på international ekspansion.
Produktion hos Toms Gruppen i Ballerup. | Foto: Torben Stroyer/Ritzau Scanpix
Produktion hos Toms Gruppen i Ballerup. | Foto: Torben Stroyer/Ritzau Scanpix

I et forsøg på at rette op på udviklingen efter flere svære år vil Toms Gruppens nye adm. direktør, Annette Zeipel, stille sig i spidsen for en fokusering af chokoladeproducentens portefølje.

Fremover skal der især fokuseres på Anthon Berg og Gajol – og så skal der satses internationalt. Det siger topchefen til Børsen.

"Det fremtidige potentiale for vækst ligger uden for Norden," siger Anette Zeipel til mediet.

Som FødevareWatch har beskrevet, tog Annette Zeipel i februar over som topchef efter Carsten Lyngsø Thomsen, som blev fyret i fjor pga. skuffende resultater. Toms Gruppen fik i 2020 et underskud på 3,2 mio. kr. – det bare andet af slagsen på 15 år.

Formand efter fem års tilbagegang i Toms: "Der er ting, vi kunne have gjort bedre"

Nyt samarbejde skal sætte blus under Toms-gruppens kinesiske indtog

Chokoladekæmpe udpeger ny dansk direktør  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også