Sjællandsk kødspecialist generobler bøftitel

For tredje mesterskab i træk kommer sjællandske JN Meat med stifter John Sashi Nielsen i spidsen hjem med titel af verdens bedste bøfproducent. Selskabet kom for nylig ud med rekordresultat.
Direktør John Sashi Nielsen fra JN Meat på Sjælland kan igen kalde sig verdensmester i bøf. | Foto: PR
Direktør John Sashi Nielsen fra JN Meat på Sjælland kan igen kalde sig verdensmester i bøf. | Foto: PR

Armene kan igen komme i vejret i kødselskabet JN Meat International fra Slagelse.

Det er nemlig tredje gang, at selskabet kan kalde sig verdens bedste bøfproducent efter at have nappet titlen i 2018, 2019 og igen i år. Sidste år stoppede pandemien konkurrencen, der i år bød på 400 bøffer fra producenter i 25 lande, fortæller selskabet i en pressemeddelelse.

I World Steak Challenge i Dublin vandt selskabet guld med sit Sashi-brand, hvor en striploin fra det finsk opdrættede Ayrshire-kvæg faldt i dommernes smag.

Stifter og direktør John Sashi Nielsen glæder sig over den nye hæder og finder stor drivkraft i at deltage i bøfkonkurrencerne.

"Når man først har prøvet at være den bedste, så gælder det om at blive ved. Jeg kan simpelthen ikke lade være, og dén energi deler jeg heldigvis med hele mit team hos JN Meat International. Vi er alle sammen utroligt glade og meget stolte og beærede over at tage titlen som verdens bedst indenfor vores felt for tredje gang i træk," udtaler John Sashi Nielsen, der ifølge beskrivelsen rejser verden rundt for at finde det allerbedste oksekød.

"At blive anerkendt og værdsat for at skabe det bedste oksekød i verden fantastisk og er alle anstrengelserne og umagen værd."

JN Meat kom for nylig med årsregnskab for 2020/21, der viste en rekordindtjening med et nettoresultat på 30,8 mio. kr. sammenlignet med 21,5 mio. kr. året før. I samme periode var bruttofortjenesten vokset fra 65,7 mio. kr. i 2019/20 til 76,6 mio. kr. i år, mens der blev hentet et udbytte på 25 mio. kr.

For John Sashi Nielsen handler konkurrencen også om at finde nye veje i en branche, der skal være mere bæredygtig fremover.

"Der er ingen tvivl om, at fremtiden for vores branche er en omstilling til noget mindre, men bedre. Nuværende og fremtidige generationer vil stadig spise oksekød, men mængden vil blive mindre, og kvaliteten højere. Dét er jeg overbevist om," fortæller John Sashi Nielsen i meddelelsen.

Tidligere på året var han og selskabet sponsor for racerkørerne Kevin Magnussen og Jan Magnussen til årets store racerløb over 24 timer på Le Mans-banen i Frankrig.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også